Where do these pipes go?

Hier kann über alles Mögliche geplaudert werden was mit und um unsere XL zu tun hat

Moderator: Kristian

Antworten
baldock
XL Berater
XL Berater
Beiträge: 212
Registriert: 12. Mai 2021, 20:35

Where do these pipes go?

Beitrag von baldock »

There is a fuel overflow pipe coming from the bottom of the carburetor that is very short (B). I was going to buy a longer piece to extend it alongside the breather drain tube so that any fuel would go on the floor rather than the engine.
Then I noticed a second short pipe that is the same diameter (A). This one passes through a metal tab on the underside of the swinging arm. Should the 2 pipes actually be one? If not, where does (A) go to?
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Benutzeravatar
Gunnar_HH
XL Guru
XL Guru
Beiträge: 3807
Registriert: 16. Juli 2002, 14:42
Wohnort: Hamburg / Bramfeld

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von Gunnar_HH »

Hello Baldock,

I think it's great to build everything exactly the way Honda put it together. But a few things don't make sense in operation.
The overflow from the carburettor (above the inlet) has a short hose so that I can see immediately if anything runs out.
The drain hose under the float chamber is not fitted on my bike. Why? Because this valve should always be closed. When I want to work on the carburettor, I hold a cap from a spray can directly underneath it and drain the fuel. If there was a long hose, I would have to dismantle it first. Useless!

Hallo Baldock,

ich finde es ja toll, alles genau so aufzubauen, wie Honda es zusammen gebaut hat. Aber ein paar Dingen machen im Betrieb keinen Sinn.
Der Überlauf vom Vergaser (oberhalb vom Zulauf) hat bei mir einen kurzen Schlauch, damit ich sofort sehen kann, wenn etwas heraus läuft.
Der Ablauf-Schlauch unter der Schwimmerkammer ist bei mir nicht montiert. Warum? Weil dieses Ventil immer zu sein sollte. Wenn ich am Vergaser arbeiten will, halte ich direkt darunter eine Kappe von einer Spraydose und lassen den Sprit ab. Wäre da ein langer Schlauch, müsste ich den erst demontiert. Überflüssig!

Greetings Gunnar
XL500R / Bj 82
Moto 6.5 / Bj 96
Die besten Kapitäne stehen an Land!
WAFI: Wind assisted freaking idiot
PeterB
XL Guru
XL Guru
Beiträge: 1811
Registriert: 11. Juni 2003, 13:29

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von PeterB »

Hi Gunnar,

you are on your way to become a legend of this forum here, if you not are already. I guess that many people here appreciate your translated post.

Mach ma weiter so!

Hold On! ( :D any translation suggestions?)

beste grüße
peterb
Benutzeravatar
Gunnar_HH
XL Guru
XL Guru
Beiträge: 3807
Registriert: 16. Juli 2002, 14:42
Wohnort: Hamburg / Bramfeld

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von Gunnar_HH »

Hello Peter,
Thank you very much for the praise. I'm happy to do it and hope I don't write too much nonsense. I don't need to know everything, we have other great experts whose opinions immediately make me prick up my ears and pause. Greetings to Rubus, Jörg, Hiha, Jogi, Peter from Bonn, Stefan from Saarbrücken, FrankM, Dominik (where is he anyway) and many others. Our forum lives through respect for everyone.
I like to use the deepl.com translator or direct.

Greetings
Gunnar
banana.jpg
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
XL500R / Bj 82
Moto 6.5 / Bj 96
Die besten Kapitäne stehen an Land!
WAFI: Wind assisted freaking idiot
baldock
XL Berater
XL Berater
Beiträge: 212
Registriert: 12. Mai 2021, 20:35

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von baldock »

thanks for the replies.

Peter H advised me that the pipe under the swinging arm goes to here.....
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
PeterB
XL Guru
XL Guru
Beiträge: 1811
Registriert: 11. Juni 2003, 13:29

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von PeterB »

Hi Baldock and PeterH,
Are you kidding - I have never seen such a tube?? It goes from the carb to the shock?
Help me, I must have been blind.

beste grüße
peterb

@ gunnar: Mir fehlt die Oma, und ja, auch der Geier.
baldock
XL Berater
XL Berater
Beiträge: 212
Registriert: 12. Mai 2021, 20:35

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von baldock »

No peter, a short one goes from the bottom of the carb to nowhere. This serves no purpose, as mentioned by Gunnar.
The other one goes from the bottom of the rear shock absorber and through the metal tab on the underside of the swinging arm to nowhere.
Jogi.R
XL Guru
XL Guru
Beiträge: 661
Registriert: 29. März 2013, 08:45

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von Jogi.R »

Moin,

da muss ich gestehen dass ich, obwohl seit 37 Jahren XL- Treiber und- Schrauber, diesen Schlauch (A) noch nie gesehen habe.

Der Ablaufschlauch vom Vergaser (B) geht hinten mittig am Motorblock nach unten.
Dort ist auch eine Lasche an der Rumpf- Naht.
Wenns nicht mehr klappert, ist es kaputt.
baldock
XL Berater
XL Berater
Beiträge: 212
Registriert: 12. Mai 2021, 20:35

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von baldock »

so the pipe from the bottom of the carburetor goes under this tab?
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Benutzeravatar
Gunnar_HH
XL Guru
XL Guru
Beiträge: 3807
Registriert: 16. Juli 2002, 14:42
Wohnort: Hamburg / Bramfeld

Re: Where do these pipes go?

Beitrag von Gunnar_HH »

Ja, diese Lasche kann man für den Schlauch zum Ablassen des Gemisches aus dem Vergaser nehmen.
Aber mir erschließt sich der Sinn nicht. Es wäre mir bei Montage und Demontage zu fummelig.

Grüße Gunnar
XL500R / Bj 82
Moto 6.5 / Bj 96
Die besten Kapitäne stehen an Land!
WAFI: Wind assisted freaking idiot
Antworten