Hello Kevin,
I hope you can take my answer.
Opening an engine from below is rubbish.
Two important reasons:
- The bearing shells cannot be positioned precisely.
- The adjustment of the timing chain is incorrect. The timing chain is installed too tightly. The rail is permanently bent.
It was worth a try, but it didn't work.
What is the problem with working from above?
Yes, the cylinder head gasket must be replaced if it is not a 5-layer sheet steel gasket. The cylinder head cover must be resealed.
Please reassemble the engine as it should be. It won't take much longer.
Please install the guide rail for the equaliser chain, the previous owner may have forgotten to do so. This would be the cause of the chain crack.
You're a good mechanic, you can do it.
Best regards
Gunnar
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Hallo Kevin,
ich hoffe du verkraftest meine Antwort.
Einen Motor von unten zu öffnen ist Quatsch.
Zwei wichtige Gründe:
- Die Lagerschalen lassen sich nicht genau platzieren.
- Die Einstellung der Steuerkette ist falsch. Die Steuerkette wird zu stramm eingebaut. Die Schiene wird dauerhaft verbogen.
Es war ein Versuch wert, hat nicht funktioniert.
Wo ist denn das Problem bei Arbeiten von oben?
Ja, die Zylinderkopf-Dichtung muss neu, wenn es keine 5-lagige Stahlblech-Dichtung ist. Der Zylinderkopfdeckel mus neu abgedichtet werden.
Bitte setze den Motor wieder so zusammen, wie es gehört. Es dauert nicht viel länger.
Bitte baue die Führungsschiene für die Ausgleicherkette ein, eventuell hat die Vorbesitzer es vergessen. Das wäre der Auslöser für den Ketterriss.
Du bist ein guter Schrauber, du schaffst das.
Viele Grüße
Gunnar
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